Offerte di Lavoro

Codice Descrizione Area Organizzativa Paese Sel.(*)
SISTEMISTA IT

SABAF S.p.A. è alla ricerca di un Sistemista IT.

La figura che stiamo cercando ha spiccate capacità relazionali, doti di intraprendenza e propensione al lavoro sia in autonomia che in team.

Ci rivolgiamo a figure interessate ad uno strutturato progetto di crescita professionale nel settore, a lungo termine.

Qualifica e formazione del candidato

  • Laurea breve o magistrale in informatica.
  • Esperienza lavorativa in aziende o in società di informatica.
  • Buon livello della lingua inglese parlata e scritta.

Conoscenze richieste
Il candidato dovrà possedere o saper acquisire le conoscenze necessarie nelle attività di seguito elencate, nell’ambito del perimetro operativo di tutte le società nazionali ed estere del gruppo SABAF.

Attività primarie in fase di primo inserimento

  • Supporto tecnico e sistemistico agli utenti aziendali (service desk).
  • Installazione, configurazione dei dispositivi informatici in dotazione alle utenze aziendali (pc, stampanti e multifunzione, tablet e palmari).
  • Supporto operativo nell’utilizzo degli strumenti di collaborazione (Office 365).
  • Governo dei sistemi e gestione delle attività di backup e ripristino dei dati.

Attività primarie a regime (in aggiunta a quelle precedenti)

  • Installazione, configurazione e governo delle infrastrutture del datacenter (Storage, Switch FC, ecc.).
  • Definizione degli standard architetturali delle infrastrutture data center e client.
  • Installazione, configurazione e gestione di server virtualizzati e host in ambiente Vmware.
  • Installazione, configurazione e governo delle infrastrutture networking (LAN, WLAN e WAN).
  • Attivazione, configurazione e governo di servizi Cloud.
  • Implementazione e governo dei dispositivi e dei sistemi a supporto della sicurezza IT.
  • Gestione di sistemi operativi server OS Microsoft e Linux.
  • Gestione e configurazione degli di ambienti di “mailing e collaboration” aziendali.
  • Supervisione e monitoraggio del funzionamento degli applicativi aziendali.
  • Gestione e configurazione dei dispositivi a supporto dei sistemi di fabbrica.
  • Definizione delle soluzioni/architetture correlate alle necessità evolutive del gruppo.
  • Governo dei portali internet e intranet aziendali.

Attività ausiliarie

  • Installazione, configurazione e governo delle infrastrutture storage del datacenter (storage SAN, NAS, switch FC, ecc.)
  • Manutenzione e utilizzo di basi dati in ambiente SQL Server

Ulteriori Skills richieste

  • Attitudine alla ricerca delle cause e alla soluzione degli incidenti informatici.
  • Rigorosità tecnica e tecnologica nella ricerca delle soluzioni.
  • Disciplina e rispetto degli standard di dipartimento e aziendali.
  • Capacità relazionali e umiltà. Il candidato sarà inserito in uno staff IT dinamico, fortemente impegnato in progetti evolutivi a supporto degli utenti e del business aziendali in tutte le società del gruppo.
  • Disponibilità a trasferte all'estero di breve durata.

Sede di Lavoro : Ospitaletto (BS)

Tipologia di contratto : Tempo indeterminato

Sistemi Informativi Italia
ELECTRONIC QUALITY MANAGER

SABAF S.p.A. is seeking qualified candidates for an Electronic Quality Manager position within our Electronics R&D Division, located in Busto Arsizio, Italy.

Job Responsibilities

The candidate will be in charge of the integration, testing and validation of complex electronic systems including power inverters, induction coils, user interfaces, embedded control systems, and harness, as well as ensuring the compliance to International Safety and EMC standards.

The candidate will work with a multi-disciplinary group of professionals including Hardware, Power Electronics, Firmware, Mechanical, Thermodynamic and Reliability engineers, in order to ensure the perfect flawless integration of the respective part of the design

Besides solid understanding of the System Integration principles, the ideal candidate should have a solid understanding of EMI/EMC standards, analogue electronics, power electronics and microprocessor architecture.

In this role, the candidate will:

  • Prepare Quality Risk Assessment and define Quality Plans to ensure the compliance of a product to the requested standards and customer requirements.
  • Perform analysis on experimental data, summarize the results and prepare technical test re-ports on completed activities.
  • Closely collaborate with the R&D and process engineers to develop the best technical solu-tions to address quality issues.
  • Propose and implement test set-ups in terms of equipment, techniques, methods, and new tools.
  • Manage new products approvals with third party bodies and maintain/update the existing ones.
  • Manage the Laboratory Quality system making sure calibrations, test procedures and general procedures support the achievement of the quality targets.
  • Train other colleagues on the procedures of the Laboratory and make sure they are always followed when performing any activity.
  • Organize and manage inspectors visit for products certification tests and for the Laboratory Accreditation.
  • Manage external customers and support them through all the process from the initial quota-tion, test plan definition, results delivery.
  • Monitor and update KPI regarding customers satisfaction, handling claims and corrective actions

Competence Requirements (Hard Skills)

  • Master degree in Electric or Electronic Engineering
  • Strong experience in Quality control and assurance roles, preferably in the white goods or consumer electronics industries
  • Hard skills:
    • Statistical Process Control fundamentals
    • 6-sigma techniques (black belt certification would be a plus)
    • Measuring Systems Evaluation, Component of Variation, DOE, Process capability
    • Good knowledge of international quality management standards (ISO9001)
    • Solid knowledge of electronic manufacturing technology (SMD/PTH, ICT, FVT, burn-in)
    • Proficiency in the definition and execution of design validation, preferably using the V-cycle approach
    • Basics of Analogue and Digital Electronics
    • FMEA of electronic systems

Soft Skills

    • Ability to work in an international team
    • Result oriented
    • Creative, problem solving mindset
    • Strong analytical skills, experience in solving practical issues and engaging cross-functional teams of multiple process partners to a consensus
    • Good written, verbal and interpersonal communication skills                            
    • Ability to meet stringent deadlines; handle multiple tasks
    • Self-driven and motivated
    • Quick learner 
    • Critical Thinker
  • Optional appreciated competences:
    • Basics of Project Management (GANTT, Agile methodology)
    • People and/or project leadership experience
  • Fluent Italian and English languages
R&D ELETTRONICA Italia